Ammattiosastomme

Ammattiosastomme on perustettu 30.9.2019.

Ammattiosastomme jäsenet työskentelevät viiden eri työnantajan palveluksessa: Kemin kaupunki, Keminmaan kunta, Tervolan kunta, Ylitornion kunta, Oulunkaaren Simon toimipiste ja Lapin hyvinvointialue.

Ammattiosastossamme jäsenmäärä on noin 660.

Päätehtävänämme on huolehtia jäsenten edunvalvonnasta. Pääluottamusmiehet ja  luottamusmiehet hoitavat tätä työtä.
Yhdysjäsenet ovat linkki ammattiosaston hallituksen ja jäsenistön välillä.
Ota yhteyttä ammattiosaston nettisivujen kautta ao801@tehy.net, mikäli yksikössäsi ei ole yhdysjäsentä. Virkistystoiminta on myös ammattiosastotoimintaa. Ammattiosasto järjestää säänmääräisten kokousten lisäksi muuta toimintaa/ohjelmaa jäsenistölle.

Uusi hallitus on aloittanut toimintansa 1.1.2022 ja sen toimikausi on kolme (3) vuotta.

TEHY

Tehyn jäsenyys tarjoaa monipuoliset jäsenedut työhön ja vapaa-aikaan. Apua sopimusasioihin. Pidämme puoliasi. Liity jäseneksi jo tänään. Paljon hyödyllisiä etuja.

Tehy on suomalainen terveys- ja sosiaalialan ammattijärjestö. Sillä on yli 160 000 jäsentä. Tehy on Toimihenkilökeskusjärjestö STTK:n suurin ammattiliitto.

Tehyyn kuuluu yli 200 ammattiosastoa, jotka hoitavat edunvalvontaa ja yhdistävät saman työnantajan palveluksessa olevat ja saman alueen tehyläiset. Kaikki tehyläiset kuuluvat ammattiosastoihin tai Tehyn opiskelijayhdistykseen. Tehyyn kuuluu myös yhdeksän ammatillista yhteistyöjäsenjärjestöä sekä ammatillisia jaostoja, jotka edistävät jäsentensä ammatillista toimintaa.

Tehy perustettiin 7. kesäkuuta 1982, kun kuusi TVK:laista terveydenhuoltoalan ammattijärjestöä yhdistyi. Perustettaessa liittoon kuului 51 000 jäsentä. Fuusiota oli valmisteltu jo pitkään ja nimellä ”Tehy” viitattiin terveysalan ammattiliittojen yhteistyöhön jo 1960-luvulta alkaen.

Yksityissektoria koskevissa työehtoneuvotteluissa Tehy tekee yhteistyötä Suomen lähi- ja perushoitajaliitto SuPerin ja Erityisalojen Toimihenkilöliitto ERTOn kanssa. Järjestöt muodostavat Terveys- ja sosiaalialan neuvottelujärjestön (TSN).

Järjestön jäsenlehti on 12 kertaa vuodessa ilmestyvä Tehy.